Hecht 56801 - akumulátorová čtyřkolka
Popis
Výhody
- kvalitní a designově velmi dobře zpracovaná čtyřkolka
- silný a výkonný elektromotor
- 3 baterie 12V jsou zárukou dlouhého dojezdu cca 13 až 18km (dle zatížení a terénu)
- čtyřkolka je automatická, řadí se pouze vpřed nebo vzad
- velká kola 6 palců, moderní LED indikátor stavu baterií, dětská nožní pojistka
- čtyřkolka je opatřena zamykatelným omezovačem rychlosti, pouhým přepnutím snížíte max. rychlost až na cca 8km/h, což je výhoda především u menších závodníků
- díky tichému a ekologickému elektromotoru můžete na čtyřkolce jezdit téměř kdekoliv, např. jet s dětmi na procházku do parku, kam s benzínovou čtyřkolkou nemůžete
- SPZ značka a oblíbená vlajka Hecht odliší Vaši ATV od ostatních
HECHT 56800 je malá akumulátorová čtyřkolka určená pro volnočasové aktivity. Lesklý lak „spider“ v červené barvě a pavučinami dává čtyřkolce společně s robustním čelním rámem agresívní vzhled. Při výletech jistě oceníte i přední a zadní nosič nákladů.
Ačkoliv je poháněna elektromotorem napájeným z akumulátoru, jedná se o relativně svižný stroj, který snadno vyvine rychlost až 20 km/h. Elektrický pohon je naprosto tichý, bez emisí, proto nebude problém provozovat ji i na mnohých místech, kde je použití strojů se spalovacím motorem zakázáno. Na lesních stezkách neplaší zvěř ani neznečišťuje, vyhnete se tak stížnostem sousedů na hluk a zápach spalin z benzínového motoru.
Hlavním spínačem čtyřkolky je skříňka s klíčkem, tím je zajištěno, že např. nebude používána dětmi bez vědomí rodičů. Aby bylo použití ještě bezpečnější, je možné druhým klíčkem nastavit omezovač rychlosti až na minimálních 8 km/h. Bez tohoto druhého klíčku není možné omezovač vypnout, čímž je zajištěno, že si nezkušený řidič nebude moci svévolně rychlost zvýšit. V místech, kde u běžných čtyřkolek bývá víčko palivové nádrže je umístěn přepínač, kterým se volí směr jízdy pojezdu (vpřed, vzad a vypnuto). Ovládání jízdy pojezdu a rychlosti je prováděno klasicky otáčením „plynovým“ madlem na pravé straně řidítek. Vedle madla je indikátor stavu nabití akumulátoru. U levého madla naleznete spínač předních světel. Dalším z bezpečnostních prvků je nožní pedál, který je nutné držet sešlápnutý, aby se s ní dalo pojíždět. Pokud se na stroji neopatrný řidič během jízdy například převrátí, nožní pedál se uvolní a motor zastaví i v případě otočeného ručního plynu. Tímto prvkrm je také zajištěno, že se stroj nerozjede, jestliže by se plynem omylem otočilo při nasedání apod. Stroj je vybaven kotoučovými brzdami, přední i zadní brzda se ovládají samostatně páčkami na řidítkách. Páčka přední brzdy je vybavena zámkem, kterým je možné čtyřkolku pevně zabrzdit při parkování.
Čtyřkolka je opatřena předními světlomety a zadním odrazovým světlem, není však určena pro provoz na veřejných komunikacích. Kola s hrubým dezénem zajistí dobrou prostupnost terénem. Zadní hnací náprava není opratřena diferenciálem, obě kola jsou tak hnaná současně. Při jízdě po hrubém a pevném povrchu, jako je například beton nebo asfalt, je nutné počítat s tím, že zatáčení nemusí reagovat přesně, tak jako u čtyřkolek se zadním diferenciálem – vliv na zatáčení je však naprosto minimální. Současně hnaná zadní kola naopak oceníte na nezpevněném terénu. Zadní náprava je odpružena jako celek, přední kola jsou odpružena na samostatných ramenech. Tuhost odpružení je nastavitelná.
Čtyřkolka je poháněna elektromotorem o příkonu 800W, který je napájen pomocí Lead-acid 36V, 12Ah akumulátoru. Doba nabíjení je 6 – 8 hodin. Nabíječka je součástí balení. Dojezd na jedno nabití je 18km, v závislosti na zatížení čtyřkolky a daném terénu. Dojezd je samozřejmě ovlivněn i použitím světel nebo stylem jízdy. Maximální rychlost je až 20 km/h, pomocí omezovače ji lze snížit na cca 8 km/h.
Tato čtyřkolka není dopravní prostředek a nesmí být provozována na veřejných pozemních komunikacích.