Žantovská Irena: Bezčasí

 Žantovská Irena: Bezčasí

Partnerský prodej

Žantovská Irena: Bezčasí

Irena Žantovská má mnoho talentů. Celý popis

80
Značka: Katalogové číslo: 100000492041

Maloobchodní cena: 99 Kč, Ušetříte 19 Kč (19 %)

80 Kč včetně DPH

Skladem – můžete mít už 8.12.

Skladem u partnera

Zboží je skladem na jednom z našich partnerských skladů, a tedy připravené k expedici přímo k vám.

Doručení dopravcem: 8.12.2016

Toto zboží vám nabízíme v rámci partnerského prodeje. Podmínky doručení se mohou lišit od našich standardních podmínek. Více informací

Hodí se vědět k partnerskému prodeji

Nákupní proces je úplně stejný, jak jste zvyklí. Staráme se o celou vaši objednávku i následnou komunikaci či případnou reklamaci. Rozdíl spočívá jen ve způsobu doručení. Zboží k vám putuje z našeho partnerského skladu v samostatné zásilce za speciální sazbu dopravného, bez možnosti osobního odběru.

Zboží nabízené v rámci partnerského prodeje poznáte podle štítku Partnerský prodej

Popis

Popis produktu

Irena Žantovská má mnoho talentů. Ten divadelní se probudil jako první, už na studiích vedla divadlo poesie, inscenovala texty autorek blízkých svému vidění světa – Mariny Cvetajevové, Sylvie Plathové – i autorů vyjadřujících generační pocity té doby druhé půli 80. let, toho zvláštního bezčasí, co navzdory šedi kolem otevíralo nejedny dveře kreativitě individuální duše – tak si našla pro své inscenace opakovaně beatniky (Corsa, McClurea, Ferlinghettiho), později také německé expresionisty (Lasker-Schüllerovou, Trakla, Grosze), její kroky ji vedly ale také k inscenaci českých básníků – Kainara, Hraběte a především Ortena – její režie Elegií (aktuálně v Divadle v Celetné s Janem Potměšilem a Vladimírem Javorským) patří k erbovním dílům českého moderního divadla poesie.

I v ryze činoherních režiích – od „oblastí“ po Národní divadlo si vybírala především autory, jejichž řeč – v doslovném i obrazném slova smyslu – byla spíše niterná, oproštěná od velkých vnějškových gest a velkohubé prázdnoty. Není divu, že se s největším vzájemným porozuměním potkala s třeba Čechovem, Strindbergem, Genetem…

Toho rodu je i její poesie, jak velmi pozorně vystihl už dávný recenzent její první sbírky Zahrada soch Jan Dvořák. Tato vnitřní divadelnost její poesii předurčuje k scénickému uchopení. Proto také logicky právě z textů ze Zahrady soch vznikla před časem pozoruhodná inscenace spojující poesii (v podání Nely Boudové), experimentální hudební fúzi (Tomáše Reindla, oscilujícího mezi ethnem a soudobou vážnou hudbou), moderní balet (v choreografii Vladimíra Gončarova) a výtvarné umění (animované koláže Miroslava Huptycha).

Sbírka Bezčasí je v mnohém směru komornější, introvertnější, než byla Zahrada soch. Chybí tu rozmáchlé „jevištní“ gesto, zato je tu až nečekaně vlídno a mírno, jako by krajina autorčina dětství – Vysočina – vstoupila do veršů a dala jim barvu, vůni, tvar – ale i jinou, niternější dramatičnost.

  • počet stran: 75
  • produkt: Paperback
  • datum vydání: 15.3.2016
  • šířka: 107mm
  • výška: 7mm
  • hmotnost: 62g
  • ISBN: 80–86267–07–5

Parametry

Parametry produktu %1% %2%

Autor Žantovská Irena
Typ(vazba) Paperback
Uvedeno na trh 2016-03-15
Vydavatel Čas
Hmotnost 62
Šířka 107
Výška 7
ISBN 80-86267-07-5