Praha, 19. října 2004
Internet Mall, a.s., největší tuzemský internetový obchodník a držitel titulu „Obchodník roku 2004“ v kategorii internetoví obchodníci, začal otevírat kamenné obchody. Nastartoval tím proces konverze k tradičním formám maloobchodního trhu v ČR.
Společnost Internet Mall, a.s., známá jako internetová nákupní galerie, oficiálně ve středu 13. října 2004 zahájila provoz kontaktních center v Brně, Českých Budějovicích a Ostravě. K dosavadní prodejně v centru Prahy tak přibyly tři další. Nová zákaznická střediska mají podporovat komunikaci se zákazníky, kteří v nich mohou nakupovat, vyzvedávat objednané zboží nebo vyřizovat případné reklamace. Na terminálech umístěných přímo v prodejnách si mohou také zboží rovnou objednat, při výběru zboží a objednání v obchodech Internet Mall jim ochotně poradí personál kontaktního centra.
“Rozhodli jsme se vybudovat síť kamenných prodejen, abychom našim zákazníkům umožnili osobní jednání s naší společností a aby tak již nebyli odkázáni pouze na elektronickou komunikaci“ řekl k tomu Ondřej Fryc, ředitel společnosti Internet Mall. “Chceme, aby zákazníci měli možnost přímo jednat s lidmi a mohli si na naši společnost sáhnout.“
Na otázku, zda zakládání kamenných prodejen je nevyhnutelný trend rozvíjejících se internetových obchodů, Ondřej Fryc odpověděl: „Podle našeho názoru nebylo rozdělení obchodníků na internetové a kamenné nikdy příliš přesné. Jde spíše o to, jaké komunikační kanály vůči zákazníkům jednotliví prodejci používají. Určitě mohou i nadále velmi dobře fungovat čistě virtuální obchody, naše společnost však chce umožnit výhodné nakupování i lidem, kteří nemají k dispozici internet.“ Naznačil rovněž, že společnost Internet Mall se chystá síť kontaktních center dále rozšiřovat.
Manažerem sítě kontaktních center byl jmenován Jan Novák. Jeho hlavním úkolem je zkvalitňovat služby poboček a řídit lidské zdroje v regionech. Jan Novák se narodil v roce 1979 a do společnosti Internet Mall nastoupil v srpnu 2004. Ve volném čase se věnuje hraní na bicí nástroje. “Nová kontaktní centra u řady potenciálních zákazníků jistě zvýší důvěru k internetu jako obchodnímu médiu“, prohlásil.
Kamenná kontaktní centra společnosti
Praha, Sokolská 21Brno, Smetanova 763/45
České Budějovice, B. Smetany 22
Ostrava, Nádražní 182
Celé nákupní galerii Internet Mall včetně nových kontaktních center slouží bezplatná zákaznická linka na tel. 800 112 117. Pobočky jsou přímo připojeny do vnitřní sítě společnosti pomocí zabezpečených VPN kanálů a umožňují práci s informačním systémem. „Použité technologie odstraňují veškeré geografické překážky. Z pohledu našich systémů se každá pobočka chová tak, jako by byla přímo v hlavním sídle firmy“ uvedl Michal Táborský, technický ředitel společnosti.
Společnost Internet Mall
Internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje pod jednou střechou specializované obchody, které vedle vlastního prodeje nabízejí svým zákazníkům i kompetentní odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb.
Společnost Internet Mall, a.s. provozuje vlastní internetové obchody www.bilezbozi.cz, www.mp3store.cz, www.fotoexpert.cz, www.audioexpert.cz, www.videoexpert.cz, www.mobilka.cz, www.pcexpert.cz, www.pneuexpert.cz, www.bartsport.cz, www.sekacky.cz, www.showpark.cz, www.ostrovpokladu.cz, www.hobbyexpert.cz, www.zarizeno.cz a kamenné obchody v Praze, Brně, Ostravě a Českých Budějovicích. Nákupní galerii Internet Mall doplňují partnerské obchody www.kosmas.cz a www.muzikant.cz. Obchody Internet Mall nabízejí přes sedmdesát tisíc položek zboží více než dvou set značek.
Tržby společnosti za rok 2003 dosáhly výše 302 milionů Kč bez DPH, resp. 368 mil. Kč s DPH.