Praha, 7. září 2005
Víkendové zdražení benzínu v průměru o tři koruny na litr může být pro české domácnosti jedním z důvodů, proč změnit své nákupní chování. Myslí si to alespoň leader českého internetového trhu, společnost Internet Mall.
„Do velkých obchodních center jezdí nakupující převážně automobily. Je pravděpodobné, že vyšší cena pohonných hmot přiměje mnoho lidí uvažovat o omezení těchto jízd a bude motivací pro hledání alternativ“ uvedl Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti Internet Mall. V médiích již probíhají spekulace o návratu nakupujících do malých obchodů v centrech měst. „Myslíme si, že cena benzínu může být impulsem také pro vyzkoušení internetového nákupu“, říká.
Je všeobecně známé, že zboží v internetových obchodech je o 10 – 15 % levnější, než zboží v klasické maloobchodní síti. Další výhody internetového nakupování, jako úspora času a pohonných hmot při cestách na nákupy, však získávají stále více na aktuálnosti. „I nám při doručování zboží zákazníkům se vzrůstající cenou nafty rostou náklady. Zatím ale vše pokrýváme z vlastních zdrojů, systém rozvážkové služby je navíc z hlediska celkové spotřeby pohonných hmot podstatně efektivnější, než individuální jízda automobilem. Případné zdražení se tak do ceny zboží nikdy nepromítne tak výrazně, jako v případě, kdy zákazník sám jezdí nakupovat,“ dodal Fryc.
Společnosti Internet Mall
Expertní internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje pod jednou střechou specializované obchody, nabízející zákazníkům také odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb. Seznam všech obchodů najdete na www.mall.cz. V tuto chvíli obsahuje sortiment obchodů Internet Mall přes 200 000 položek různého zboží více než 800 značek.
Obchod BileZbozi.cz je držitelem titulu Obchodník roku 2004 v kategorii internetových obchodů.