Praha, 1. února 2006
Počet zákazníků Mall.cz za rok 2005 vzrostl o 76 %
Na internetu již nakupuje každý desátý Čech. V loňském roce nakoupilo přes internet v ČR více než milión lidí, a to za celkovou sumu okolo 10 miliard Kč. Největší internetový prodejce Mall.cz obsloužil více než 142 000 zákazníků a prodal zboží za více než 1,04 miliardy Kč.
„Lidé již nenakupují pouze elektro, ale i sportovní vybavení, hračky a vybavení pro zahradu, jako jsou sekačky, či nářadí do dílny“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti Mall.cz. Internetovým prodejcům tak oproti roku 2004 vzrostl nejenom obrat, ale hlavně počet zákazníků, kteří jednak uvítali širší sortiment, a jednak začali nakupovat pravidelně.
„Odhadujeme, že za rok 2005 na internetu nakoupilo minimálně 1,2 milionu lidí a celkový obrat internetových obchodů byl 10 miliard Kč“ potvrzuje Nikola Rafaj, ředitel asociace APEK (asociace pro elektronickou komerci), přičemž průměrná výše objednávky na Mall.cz byla v loňském roce ve výši 7 300 Kč.
V porovnání s rokem 2004, tak vzrostl počet zákazníků Mall.cz o 76 % a obrat vzrostl o 22 %, což je způsobeno zejména tím, že zákazníci již na internetu nakupují i levnější zboží. „Pro nákup na internetu již není hlavním důvodem cenové zvýhodnění, ale pohodlí a jednoduchost – zákazníci tak začali nakupovat i menší zboží, na němž ušetří sice jen několik stovek korun, avšak výhodou je pohodlný nákup a ušetřený čas“, uzavírá Fryc.