CZ 2018-11-SG-NewCollection


Valentýn dobývá internetové nakupování

Praha, 13. února 2007

Svátek zamilovaných se na internetu projevuje nárůstem objednávek. V nákupní galerii MALL.cz se zvýšil především prodej parfémů, šperků a dámských hodinek. Růst zaznamenal i obchod ShowPark.cz prodávající hudbu a filmy.

Importovaný svátek všech zamilovaných Valentýn začíná v Čechách pomalu domácnět a projevuje se to i na tržbách největšího internetového prodejce MALL.cz. „Velká část zákazníků nakupujících drobné dárky, požadovala termín doručení nejpozději 12. února, tedy alespoň 2 dny před Valentýnem“, uvedl Ondřej Fryc – předseda představenstva MALL.cz.
„Z toho usuzujeme, že Valentýn začíná mít u nakupujících na internetu své pevné místo,“ dodává.

Oproti internetovému trhu ve Spojených státech, kterému vévodí mimo šperků a parfémů hlavně sladkosti a knihy, je zatím český způsob oslav svátku zamilovaných střídmější. „Ve Státech se obdarovávají i přátelé a nejbližší rodina. Oproti tomu nákupní zvyky Čechů ukazují na partnerské dárky,“ upřesňuje sortiment dárků Ondřej Fryc. Do popředí se tak kromě šperků a parfémů dostává romantická hudba a DVD s romantickými filmy. Mírně vzrostla i poptávka vína a sektů a rostly i prodeje zboží určeného přímo k Valentýnu – například mobilní telefon s luxusním šperkem Swarovski.

Top 5 „Valentýnských produktů“

Pořadí sestavené podle počtu objednávek od 25. 1. do 10. 2.

  • dámský parfém Dolce & Gabbana
  • šperky a hodinky Esprit
  • romantická CD a DVD
  • moravská vína
  • mobil Sony Ericsson + šperk Swarovski