Praha, 7. února 2012
Každou výraznou změnu počasí může obchodník převést na rostoucí čísla poptávky po určitém druhu zboží. Výjimkou nejsou ani rekordní mrazy, které v Česku panují od začátku minulého týdne. V důsledku zimy se v internetové nákupní galerii MALL.CZ znásobil počet objednávek na topidla, nabíječky autobaterií či oblečky pro psy.
Největší růst v prodejích zaznamenala minulý týden logicky topidla všeho druhu. Pokud porovnáme prodeje za pátý týden roku 2012, po který panovala rekordní zima, s týdnem čtvrtým, dostaneme zhruba trojnásobný nárůst v počtu objednávek. Konkrétně u olejových radiátorů je to růst o 189 %, u halogenových topidel o 162 % a 120 % u konvektorů, 212% nárůst zaznamenala kategorie infrazářičů.
Další možnost, jak se zahřát, nabízejí elektrické deky. Těch zákazníci v minulém týdnu objednali o 55 % více, než tomu bylo o jeden nemrazivý týden dříve. Alternativou pak může být kvalitní termoprádlo, které si připsalo pro změnu nárůst 79 %.
Že mráz znamená nepohodlí na mnoha frontách, dokazují i další kategorie s nejvýraznějším nárůstem počtu objednávek. Zima je totiž nejen lidem, ale i zvířatům. Zákazníci proto v pátém týdnu nakoupili bezmála 4× více oblečků pro psy než za „normálního” počasí.
Zajímavostí je i razantní nárůst prodejů nabíječek autobaterií. Zde mráz způsobil více než 3násobné zvýšení počtu objednávek, konkrétně o 227 %.