CZ 2018-10-SG-XmasDeco


Za školní potřeby rodiče utrácejí více než loni, nejvíce se prodávají batohy do 1 500 Kč

Praha, 16. srpna 2012

Ačkoliv děti se do škol vydají až za dva týdny, rodiče jim potřebnou výbavu pořizují s bezpečným předstihem. Prodeje školních potřeb jsou nejvyšší právě v těchto dnech. Nejvíce se prodávají školní batohy s motivy oblíbených dětských postav a rodiče za školní vybavení utrácejí v průměru o 10 % více než loni.

„V oddělení školních potřeb je tradičně nejživěji 2–3 týdny před začátkem školního roku. U nás tak prodeje vrcholí v těchto dnech, vysoké budou ještě příští týden, od toho dalšího už logicky očekáváme pokles,” komentuje příchod školního roku Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

Nejvíce se před 1. září prodá aktovek a batohů. Ty jsou svými designy jasně rozděleny na klučičí a holčičí. Zatímto děti od 2. stupně nakupují především skateové modely, menší děti preferují aktovky s oblíbenými hrdiny. Mezi holčičkami je nejpopulárnější Hello Kitty, u kluků nejvíce „frčí” Spiderman.

K aktovkám rodiče do košíku nejčastěji přidávají penály, a to asi v 60 % nákupů. Nejprodávanější na MALL.CZ je opět model s Hello Kitty.

Zajímavostí je, že nad výběrem školních potřeb tráví zákazníci více času, než je tomu u průměrného nákupu, a to asi o 20 procent. Oproti loňsku si také nákup více rozmýšlejí, při první návštěvě nakoupí 70 % rodičů, zatímco loni to bylo přes 90 procent. Na dětech nicméně rodiče nešetří, průměrná cena prodaných školních batohů je o 10 % vyšší než loni. Nejvíce se prodá batohů v cenové kategorii mezi 1 200 a 1 500 Kč.