Často kladené dotazy

Úvodní a obecné informace

Jak funguje partnerský (affiliate) program MALL.CZ?

Pokud se zaregistrujete do partnerského programu MALL.CZ, budete mít možnost umístit reklamy z aktuálních kampaní internetového obchodu MALL.CZ na své webové stránky. Pokud pak návštěvník vašich stránek na tuto reklamu klikne a během následujících 7 dnů provede nákup na MALL.CZ, získáte z této objednávky provizi.

Jaké technické znalosti jsou nutné k zapojení do affiliate programu MALL.CZ?

Stačí zcela základní znalost HTML, abyste mohli zkopírovat kód pro vložení reklamního prvku na vaše stránky.

Co je to konverzní poměr (CR)?

Konverzní poměr (CR) je podíl počtu návštěvníků, kteří provedou nákup, vůči celkovému počtu návštěvníků, které jste přivedli.

Konverzní poměr:   CR = B / A

A … počet návštěvníků, které přes reklamy přivedete na stránky MALL.CZ
B … počet těchto návštěvníků, kteří provedou nákup na MALL.CZ

Co je to míra prokliku (CTR)?

Míra prokliku (CTR) je podíl počtu kliknutí na reklamu vůči počtu zobrazení reklamy.

Míra prokliku:   CTR = B / A

A … počet zobrazení reklamního prvku
B … počet kliknutí na reklamní prvek

Co je to imprese?

Impresí se rozumí jedno zobrazení reklamního prvku.

Kde najdu Všeobecné obchodní podmínky affiliate programu MALL.CZ?

Aktuální znění Všeobecných obchodních podmínek naleznete vždy na stránce Podmínky affiliate programu.

Registrace, kontaktní údaje

Jak se mohu zaregistrovat do partnerského programu MALL.CZ?

Vyplňte registrační formulář, další pokyny k přihlášení do partnerského programu obdržíte emailem.

Chci změnit emailovou adresu, pod níž jsem registrován v affiliate programu MALL.CZ

Přihlašte se do partnerského rozhraní, z menu zvolte Nastavení > Kontaktní údaje. V této sekci můžete změnit svůj registrační email.

Zapomněl jsem své uživatelské jméno a heslo

Na stránce, kde se přihlašujete do systému, klikněte na odkaz Zapomněl jste vaše heslo? a postupujte dle instrukcí.

Jak mohu změnit své heslo?

V partnerském rozhraní zvolte Nastavení > Kontaktní údaje. Klikněte na Změnit heslo a vyplňte nové heslo.

Mohu si zaregistrovat víc než jedny webové stránky do affiliate programu MALL.CZ?

Ano, v partnerském rozhraní zvolte Nastavení > Informace o stránkách a klikněte na Zaregistrovat nové stránky.

Jak dlouho trvá schvalování stránek ze strany MALL.CZ?

Proces schvalování je obvykle hotov do 10 pracovních dní.

Jak se dozvím, že moje stránky byly schváleny pro AP MALL.CZ?

O výsledku schvalovacího procesu budete informováni e-emailem.

Proč nebyly mé stránky schváleny?

Buď vaše stránky porušovaly některý z požadavků Všeobecných podmínek (zakázaný obsah stránek, použití zakázaných mechanismů – viz detaily), nebo byl obsah vašich stránek nedostupný.

Reklamy

Jaké formáty reklam jsou k dispozici?

  • Textové odkazy
  • Zásobníky reklam
  • Bannery
    • Leaderboard 620 × 160, 745 × 100, 745 × 210, 970 × 210, 970 × 310
    • Large rectangle 480 × 300, 300 × 600
    • Medium rectangle 160 × 600, 300 × 250
    • Small rectangle 120 × 600, 418 × 120
    • Full banner 468 × 60
    • Box 300 × 300
    • Square 250 × 250
    • Small box 148 × 60
    • Small banner 60 × 40
    • Icon 88 × 31

Co jsou to zásobníky reklam?

Zásobník reklam je „schránka” pro reklamní prvky (bannery), které rotuje podle určitých pravidel (např. čím vyšší má banner míru prokliku, tím častěji bude zobrazen).

Proč používat zásobníky reklam?

Zásobníky obsahující reklamy z aktuálních kampaní MALL.CZ pro vás pravidelně připravuje a optimalizuje tým MALL.CZ. Tyto zásobníky jsou vesměs nastaveny tak, aby byla maximalizována míra prokliku CTR. Vřele vám používání zásobníků doporučujeme, získáte tak snadno a rychle přístup k nejaktuálnějším kampaním MALL.CZ. Pokud chcete, můžete si rovněž definovat vlastní zásobníky včetně nastavení pravidel pro rotaci reklamních prvků.

Jak mohu vložit zásobníky reklam na své webové stránky?

V menu partnerského rozhraní zvolte Správa reklam > Zásobníky. Pokud chcete použít zásobník připravený společností MALL.CZ, vyberte příslušnou kategorii zásobníků („Zásobníky MALL.CZ”) a stiskněte Hledat.

Zobrazí se výpis zásobníků, pokud na některý z nich kliknetek, objeví se malé kontextové menu. Zvolíte-li Reklamy v zásobníku, můžete si prohlédnout, jaké reklamy tento zásobník obsahuje. Pokud jste se rozhodli vložit tento zásobník na své webové stránky, v kontextovém menu zvolte Zobrazit kód, objeví se okno s instrukcemi jak vložit kód zásobníku na vaše stránky. Zobrazený kód není nutné nijak upravovat, stačí jej zkopírovat do HTML kódu vašich stránek.

Jak mohu vložit bannery na své webové stránky?

Pokud nechcete použít zásobníky reklam (viz výše), můžete vložit na své stránky i jednotlivé bannery. Nejprve si musíte vybrat reklamu (banner), kterou chcete vložit na své stránky.

V menu partnerského rozhraní zvolte Hledat, jako typ vyhledávání nastavte Seznam reklam, stiskněte tlačítko Hledat. Poté, co si vyberete reklamu, kterou chcete vložit na své stránky, klikněte na Zobrazit kód.

V následujícím okně se zobrazí instrukce pro vložení kódu reklamy na vaše stránky. Tento kód není třeba nijak upravovat, pouze jej vložte do HTML kódu vašich stránek. Alternativně můžete v menu partnerského rozhraní zvolit Reklamy > Mé reklamy a zobrazí se vám výpis kategorií reklamních prvků, z nichž si můžete vybrat. Další postup je stejný.

Jak mohu vložit textové odkazy na své webové stránky?

V menu partnerského rozhraní zvolte Reklamy > Mé reklamy. Zde klikněte na Textový odkaz a vyplňte text odkazu. Odkaz povede na MALL.CZ.

Mohu vytvořit textový odkaz přímo na stránku produktu?

Samozřejmě, v menu partnerského rozhraní zvolte Reklamy > Mé reklamy. Zde klikněte na Vnořený textový odkaz. V následujícím dialogovém okně vyplňte jako cílovou URL adresu příslušné produktové stránky na MALL.CZ.

Statistiky a reporty

Kde najdu statistiky a reporty?

V partnerském rozhraní je najdete pod položkami Sestavy a Další sestavy.

K čemu slouží jednotlivé sestavy?

  • Reklamy

    Získáte přehled o výkonnosti jednotlivých reklam, které jste umístili na své stránky.
  • Měsíční přehled

    Celkový přehled o podstatných statistikách po jednotlivých měsících.
  • Rozpis událostí

    Výpis jednotlivých objednávek, které provedli zákazníci, již přišli z vašich stránek.

Provize

Za co dostanu provizi?

Pokud návštěvník klikne na vašich stránkách na affiliate reklamu MALL.CZ a pak během 7 dní provede na MALL.CZ nákup (tj. zboží objedná, zaplatí a během zákonné lhůty 14 dnů zboží nevrátí), získáte příslušnou provizi z ceny nákupu bez DPH. Na služby (doprava apod.) se nárok na odměnu nevztahuje.

Z technických důvodů je nutné, aby návštěvník měl povoleny cookies. Nárok na odměnu má ten partner, z jehož stránek vstoupil zákazník před uskutečněním nákupu jako poslední.

Do kdy musí návštěvník mého webu, který klikne na reklamu MALL.CZ, provést nákup, aby se mi započítala provize?

Zboží musí objednat do 7 dní od kliknutí na reklamu.

Pokud zákazník provede během těchto 7 dní další nákupy, dostanu provizi i za tyto?

Ano, dostanete provizi za všechny nákupy během 7 dní od kliknutí na reklamu na vašich stránkách (za předpokladu, že mezitím zákazník nekliknul na reklamu jiného affiliate partnera).

Jak funguje výplata provizí?

Na výplatu provize máte nárok, pokud její výše za daný měsíc dosáhne alespoň 200 Kč. Provize bude pak vyplacena automaticky, o nic nemusíte žádat.

Jak zjistím přehled provizí za daný měsíc?

V partnerském rozhraní zvolte Další sestavy > Rozpis událostí. Období nastavte na příslušný měsíc, Filtrovat dle nastavte na Datum změny stavu „čekající na vyřízení”. Spusťte sestavu.

Provizi získáváte za ty události, které mají status A (tj. provize za objednávku byla schválena).

Tuto sestavu si můžete exportovat do Excelu kliknutím na příslušnou ikonku nad sestavou, případně před tím, než sestavu spustíte, rozbalte Rozšířené a vyberte výstupní formát (Excel, příp. jiný)

Zákazník zboží objednal v určitém měsíci, proč se mi provize v některých případech nezapočte provize do tohoto měsíce, ale do příštího, příp. dokonce přespříštího?

Důvod je ten, že k tomu, aby vznikl nárok na provizi, je nutné nejen, aby zákazník zboží objednal, ale rovněž odebral, zaplatil a v zákonné lhůtě 14 dní nevrátil. Jakmile toto proběhne, bude provize automaticky schválena.

Je tedy možné, že zákazník zboží objedná např. 15. června, ale nárok na provizi vznikne až na začátku července, tj. provize bude účtována v červenci.

Ostatní

Mohu vkládat affiliate odkazy i na cizí stránky?

Ne, affiliate odkazy můžete vkládat pouze na vlastní stránky.

Jak je zajištěna identifikace webových stránek, z nichž přišel návštěvník na server MALL.CZ?

Každé partnerské stránky mají přidělen jednoznačný identifikátor (sedmimístné číslo).
Reklama, kterou vložíte na své stránky, odkazuje na url ve formátu:

http://clk.tradedoubler.com/click?p=145764&a={id.partneske.stranky}&g=18996774