CZ 2018-12-MJ_FiskarsWeek


V březnu se nejvíce prodávaly pneumatiky

Praha, 5. dubna 2005

Internet Mall: Zákazníci v březnu na internetu kupují pneumatiky a sekačky.

Nástup teplejších dnů na začátku března zapříčinil rekordní prodeje letních pneumatik na českém internetu. Data zveřejnila společnost Internet Mall a.s., největší provozovatel internetových obchodů v České republice. Dále se hodně prodávaly sekačky a vybavení pro dům a zahradu.

„Pneumatiky jsou žádaným zbožím celoročně, ale v jarních a podzimních měsících jsou jejich prodeje samozřejmě nejvyšší. Čeští motoristé si už zvykli, že na internetu nakoupí pneumatiky, litá kola nebo ocelové disky mnohem levněji, než v kamenných prodejnách,“ říká Tomáš Kovařík, marketingový ředitel společnosti Internet Mall.

Nejlépe se prodávají pneumatiky značek Barum, Kleber, Goodyear a Continental. Motoristé mají v této době také zájem o litá kola a ocelové disky. „Prodej pneumatik po internetu roste také proto, že zákazník má možnost nechat si zboží poslat do některého z našich mnoha partnerských pneuservisů po celé České republice a vůz nechat bez starostí a se slevou přezout. Navíc kupuje-li zákazník litá kola, má na našich stránkách možnost grafického pohledu na svůj automobil vybavený zvoleným typem kol, disponujeme totiž unikátní obrazovou databází několika tisíc modelů vozidel ve všech dostupných barevných provedeních,“ doplňuje Michal Dlouhý, produktový manažer obchodu PneuExpert.cz, který v rámci nákupní galerie Internet Mall pneumatiky a autodoplňky nabízí.

V březnu 2005 zákazníci kromě pneumatik také kupovali zahradní techniku. Zvýšené prodeje sekaček, motorových pil, tlakových myček nebo kompostérů se očekávají celé jaro, kdy dle zkušeností z minulosti zákazníci mění svá stará zařízení za nová. V dalších měsících společnost Internet Mall očekává nárůst prodeje kol, vybavení pro sport, ale také digitálních fotoaparátů a videokamer, protože začne čas dovolených.

Odhad tržeb pro rok 2005 je podle Ondřeje Fryce, generálního ředitele společnosti, 1.37 miliardy Kč, přičemž na internetu by se podle něj mělo ve stejném roce prodat zboží za necelých 7 miliard Kč.

Společnost Internet Mall

Expertní internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje pod jednou střechou specializované obchody, nabízející zákazníkům také odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb. Seznam všech obchodů najdete na www.mall.cz. V tuto chvíli obsahuje sortiment obchodů Internet Mall 120 000 položek různého zboží více než 500 značek.

Jeden z obchodů Internet Mall, bilezbozi.cz, je držitelem titulu Multiservis Obchodník roku 2004 v kategorii internetových obchodů.

Za rok 2003 dosáhly auditované tržby Internet Mall 368 milionů korun (s DPH, 302 milionů korun bez DPH). Auditované výsledky za rok 2004 budou k dispozici na konci dubna, předběžným odhadem jsou tržby ve výši 840 milionů Kč vč. DPH. Internet Mall provozuje čtyři značkové prodejny (Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice). Ke konci března 2005 nakoupilo na Internet Mall již více než 146 tisíc zákazníků.