Internet Mall zveřejnil rekordní výsledky za rok 2004

Praha, 19. května 2005

Skupina obchodů Internet Mall plánuje expanzi do zahraničí.

Největší provozovatel internetových obchodů v Česku, společnost Internet Mall a. s., dosáhla v roce 2004 zatím nejlepších finančních výsledků ve své historii. „Zveřejněné výsledky jsou jednoznačně velký úspěch, protože vzrostl nejen obrat a počty objednávek, ale také čistý zisk po zdanění“, komentuje výsledky finanční ředitel Petr Burcal. „V roce 2005 bychom chtěli dosáhnout ještě lepších výsledků než loni a současně velmi seriózně uvažujeme o expanzi do zahraničí“, klade společnosti Internet Mall ambiciózní cíl její generální ředitel Ondřej Fryc.

Loňské tržby z prodeje zboží společnosti Internet Mall dosáhly hodnoty 704,6 milionů korun (bez DPH), což po přepočtu činí obrat 845 miliónů korun s DPH. Oproti roku 2003 jde o nárůst na 234 %. Zisk po zdanění za rok 2004 činil 8,219 milionů korun (nárůst na 201 %).

„Všechny důležité finanční ukazatele jsme dokázali za rok 2004 zdvojnásobit, počet objednávek narostl dokonce na 277 %“, říká Petr Burcal a dodává, že přestože společnost Internet Mall vytvořila nezanedbatelný zisk, nepočítá s výplatou dividend a chce využít všechny disponibilní zdroje pro další rozvoj své činnosti.

Společnost Internet Mall se během tří let stala lídrem mezi českými internetovými obchody. V roce byly provedeny dvě významné akvizice, kdy do skupiny obchodů Internet Mall přibyly Bartsport.cz (sportovní vybavení) a Showpark.cz (hudební CD, filmová DVD) a započalo budování regionální sítě kamenných poboček, které slouží jako kontaktní centra pro zákazníky. Současně se velmi výrazně rozšířil sortiment, protože došlo k otevření pěti zcela nových obchodů a počet položek v nabídce Internet Mall se tak zvýšil na více než 120 tisíc (463 nejrůznějších značek).

K důležitým změnám došlo také v případě interních procesů. Byl implementován nový finanční systém, mnohem dokonalejší systém CRM (řízení vztahů se zákazníky) a v neposlední řadě i moderní infrastruktura pro call centrum na základě IP telefonie. I díky tomu může Internet Mall lépe vyhovět zákazníkům a může být úspěšný se svým unikátním modelem logistiky (vlastní doprava a vyškolení řidiči) nebo nabízet jako první v Česku splátkový prodej na dálku respektive technologii 3D Secure pro bezpečné online placení kartou.

„Jako důvod našeho úspěchu vidíme to, že nejen plníme všechny naše zákonné povinnosti, ale snažíme se být maximálně transparentní pro naše zákazníky i partnery. Jako jediný internetový obchod zveřejňujeme pravidelně své hospodářské výsledky. Z každého nákupu také přispíváme 5 korun na konto Bariéry Nadace Charty 77. Ke konci loňského roku jsme tak již věnovali celkem 657 120 korun“, vysvětluje Ondřej Fryc.

Hlavními cíli pro rok 2005 jsou další posílení současné pozice největšího obchodníka na českém internetu, získání zákazníků, kteří dosud nakupují ve velkých kamenných řetězcích, začátek zahraničních expanze a zvýšení tržeb na 1,3 mld. Kč.

Společnost Internet Mall

Expertní internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje pod jednou střechou specializované obchody, nabízející zákazníkům také odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb. Seznam všech obchodů najdete na www.mall.cz. V tuto chvíli obsahuje sortiment obchodů Internet Mall 120 000 položek různého zboží více než 500 značek.

Obchod BileZbozi.cz je držitelem titulu Obchodník roku 2004 v kategorii internetových obchodů.

Za rok 2004 dosáhly auditované tržby Internet Mall 852 milionů korun (s DPH, 710 milionů korun bez DPH). Internet Mall provozuje sedm značkových prodejen (Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice a Liberec). Ke konci května 2005 nakoupilo na Internet Mall již více než 200 tisíc zákazníků.