Praha, 14. července 2005
Provozovatel největší sítě internetových obchodů v České republice, společnost Internet Mall, a.s., zveřejnil strukturu svých prodejů v období před letními prázdninami a oznámil rekordní tržby.
„Červen byl z hlediska prodejnosti jednoznačně nejsilnějším měsícem od začátku roku, u některých typů zboží jsme dokonce zaznamenali historicky nejvyšší prodeje vůbec“ říká Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti. „Přijali jsme 13 865 objednávek na zboží, v celkové hodnotě 115 milionů Kč, vč. DPH. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to znamená více než dvojnásobný růst počtu objednávek a nárůst obratu o téměř 50 %.“
Marketingový ředitel, Tomáš Kovařík, upřesňuje: „Kromě specielních akcí, které jsme pro zákazníky na červen připravili, stojí za rekordními čísly také růst internetového trhu jako takového a sezónní nárůst prodejů vybraných komodit, typicky právě zboží, které lidé nakupují na dovolenou. Celkový objem prodejů potvrzuje, že pro české zákazníky se nákup na internetu stává zcela běžný a koresponduje s naším odhadem meziročního růstu internetového trhu o 35-40 %“.
Nejprodávanějším zbožím se podle očekávání staly digitální fotoaparáty. „Během června jsme v našem obchodě Fotoexpert.cz prodali více fotoaparátů, než v loňském roce před vánoci a ve srovnání s červnem 2004 byl nárůst dvojnásobný,“ komentuje prodeje Tomáš Kovařík. Druhým nejprodávanějším typem zboží bylo překvapivě sportovní a outdoorové vybavení.
„Na jaře loňského roku jsme učinili akvizici obchodu BartSport.cz, který v té době fungoval na trhu již několik let. Nárůst prodejů v tomto obchodě za poslední rok se pohybuje meziročně v řádu několika stovek procent. Jen během června 2005 v něm nakoupilo přes 2 tisíce zákazníků. Je potěšující, že spotřebitelé začínají na internetu vyhledávat a nakupovat i sortiment, který dosud nebyl s internetovým prodejem příliš spojován, jako jsou např. kola a sportovní vybavení. Podle mého názoru je to důkazem, že internetový obchod je schopen nabídnout plnohodnotnou alternativu klasického prodeje téměř u všech druhů zboží a často vytvořit atraktivnější nabídku nejen z hlediska ceny, ale také služeb“, uzavírá Tomáš Kovařík.
Společnost Internet Mall
Expertní internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje pod jednou střechou specializované obchody, nabízející zákazníkům také odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb. Seznam všech obchodů najdete na www.mall.cz. V tuto chvíli obsahuje sortiment obchodů Internet Mall 120 000 položek různého zboží více než 500 značek.
Obchod BileZbozi.cz je držitelem titulu Obchodník roku 2004 v kategorii internetových obchodů.
Za rok 2004 dosáhly auditované tržby Internet Mall 852 milionů korun (s DPH, 710 milionů korun bez DPH). Internet Mall provozuje sedm značkových prodejen (Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice a Liberec). Ke konci května 2005 nakoupilo na Internet Mall již více než 200 tisíc zákazníků.