Internet zažil rekordní týden

Praha, 18. prosince 2006

Zatímco kamenní obchodníci očekávají podle analytiků největší počet nákupů až tuto sobotu, internetoví obchodníci již zaznamenali svůj letošní vrchol. Byl jím uplynulý týden.

V pondělí 11.12.2006 navštívilo obchody MALL.cz 106 159 zákazníků (UIP), což je historický rekord. „Něco podobného umožňuje pouze internet, protože do kamenného nákupního střediska se tolik lidí za 24 hodin prostě a jednoduše nevejde“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti MALL.cz. „Zákazníci u nás v 50. týdnu, který je na Internetu již tradičně rekordním, uskutečnili více než 11 700 objednávek a obrat společnosti přesáhl 60 mil. Kč za jediný týden“, dodal Fryc.

Lidé těsně před Vánoci nakupují hlavně drobné spotřebiče, parfémy, hodinky, nebo hračky a průměrná hodnota objednávek se tím každoročně snižuje oproti průměru. Opakem jsou pouze prodeje zájezdů, které se letos staly překvapením vánoční sezóny – řada lidí se rozhodla nadělit svým blízkým zážitek v podobě zájezdu, místo tradičních dárků.
Průměrná cena těchto zájezdu byla výrazně nad celoročním průměrem. Jak vyplývá ze statistiky prodejce zájezdů Last.cz, v průběhu roku je průměrná cena kupovaného zájezdu 30 000 Kč a před Vánoci vyroste na téměř 45 000 Kč.

Jaký byl rok 2006?

Počet lidí nakupujících zboží přes internet vzrostl oproti roku 2005 přibližně o 40 % a na internetu nakoupilo minimálně 1,5 milionu zákazníků. Celkový objem on-line trhu bude podle odhadů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) v letošním roce 14 miliard Kč.

MALL.cz se na těchto statistikách podle prvních odhadů bude podílet přibližně 200 000 zákazníky (růst o 42 %), kteří udělají obrat přibližně 1,3 miliardy (růst o 25 %). Zákazníci tak stále častěji nakupují nejenom velké elektrospotřebiče, ale i zboží běžné denní spotřeby. Rok 2006 tak byl pro online nakupování rokem, kdy zákazníci začali pravidelně nakupovat i neelektro zboží, jako je sportovní zboží, parfémy, hračky a další.

„Předpokládáme, že tento trend bude i nadále pokračovat. Zákazníci budou i své další nákupy přesouvat na internet, je to pro ně jednodušší a levnější,“ uzavírá Ondřej Fryc z MALL.cz.