Praha, 29. července 2011
V kolik hodin se na internetu nakupuje nejvíce a v které dny zákazníci spíše jen vybírají, než aby objednávali? Statistiky nákupní galerie MALL.CZ ukazují, že nejlepším dnem je pro internetové obchodníky pondělí a nejslabším sobota. A že nejvyšší průměrné hodnoty objednávky se dosahuje před rozedněním, mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní.
Podle údajů MALL.CZ je nejsilnějším dnem z hlediska tržeb jednoznačně pondělí. Zatímco o víkendu lidé spíše vybírají (v tyto dva dny jsou konverzní poměry nejnižší), v pondělí už je to naopak. „Podíl tohoto dne na celkových týdenních tržbách je zhruba čtvrtinový,“ komentuje statistiky Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ. „Naopak nejmenší podíl na obratu má sobota, kdy lidé logicky tráví čas jinými způsoby než sezením u internetu,“ upřesňuje.
Zajímavé je i rozložení tržeb v rámci jednoho dne. Nejfrekventovanější nákupní hodinou je ta mezi 21. a 22. hodinou večerní, hodně se nakupuje i v okolních hodinách. Nicméně druhým nejsilnější úsekem dne je doba kolem oběda, a to platí zejména pro pracovní dny. Nejvíce se nakupuje mezi 11. a 12. hodinou, tedy před odchodem na oběd, ale také o hodinu dříve a později. Pracovní hodiny mezi 9 a 16 hod. jsou obecně velmi silné z pohledu tržeb, mezi čtvrtou odpolední a osmou večerní jsou nákupy tlumenější.
Mírně kuriózní je pak vývoj průměrné hodnoty objednávky během dne. Ta je mezi šestou hodinou ranní a půlnocí velmi stabilní. Od půlnoci však začíná znatelně růst a suverénně nejvyšší hodnoty dosahuje mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní. V tuto dobu je bezmála dvojnásobná oproti dennímu průměru.