V roce 2012 budou zákazníci zřejmě šetřit, internetu by to mohlo pomoci

Praha, 17. ledna 2012

Co v maloobchodě čekat od roku 2012? Je velmi pravděpodobné, že domácnosti budou šetřit, a poroste tak tlak na výhodnost nákupů. To by mělo pomoci internetovým obchodníkům – ti stále dokáží nabídnout výhodnější ceny, stejně jako úsporu času, navíc internet nabízí pro vyhodnocení poměru cena/výkon ideální prostředí. Ve prospěch e-shopů hovoří i fakt, že zákazníci nakupují online čím dál širší sortiment zboží.

V souvislosti s ekonomickými tlaky se často hovoří o „profesionalizaci” spotřebitelů. Ti se silněji zajímají, jak nakoupit co nejvýhodněji – tedy za co nejlepší cenu v poměru k nabízeným službám a úspoře času. „Trend čím dál větší vzdělanosti zákazníků velmi vítáme. Věříme totiž, že hraje ve prospěch zavedených internetových obchodníků se silnou značkou a internetového maloobchodu jako celku, pro který tzv. krize může znamenat více opakovaných nákupů i příliv nových zákazníků,” říká Marek Liška, generální ředitel internetové nákupní galerie MALL.CZ.

Další šancí pro internetové obchody je stále se rozšiřující sortiment zboží, které zákazníci chtějí na internetu nakupovat. „Dětské oddělení jsme na MALL.CZ otevřeli před rokem a nyní patří například plenky k nejprodávanějšímu zboží. Velmi rychle roste i segment ´těžké drogerie´ a krmivo pro domácí mazlíčky už zákazníci na MALLu nakupují úplně běžně. Hledáme proto další příležitosti a nové segmenty internetového prodeje,” komentuje Marek Liška trend online nákupů zboží každodenní potřeby.

„Od roku 2012 čekáme nárůst obratů 20-30 % a věříme, že i v tomto roce internet zůstane jedním z mála rostoucích trhů. Stále totiž existuje řada zákazníků, kteří nákupy na internetu ještě nevyzkoušeli, navíc nové technologie jako mobilní internet a chytré telefony se rychle dostávají do každé kapsy,” uzavírá Marek Liška.