CZ sony days


Češi při online nákupu zimních pneumatik stále častěji vyhledávají alternativní značky

Praha, 19. října 2016

  • V 50 % nákupů zákazníci vyhledávají alternativní značky
  • Zimní pneumatiky se prodávají o 20 % více než letní
  • Online nakupují pneumatiky i ženy a to takřka ve 40 % případů

Praha, 19. října 2016 – Blíží se zimní motoristická sezona a s ní přišel i čas na přezutí pneumatik. V době od 1. 11. do 31. 3. může policie udělit pokutu, pokud řidič nebude mít přezuto a zároveň budou na silnici panovat podmínky, které zimní obutí vyžadují (nízké teploty, sníh, led, námraza). Češi každoročně věnují výběru nových pneumatik velkou pozornost. V celkovém žebříčku prodejů podle statistik e-shopu MALL.CZ vítězí značka Barum. Až v 50 % nákupů však zákazníci vyhledávají alternativní značky zaštítěné známými výrobci, přičemž si vlastnosti těchto pneumatik prověřují v nezávislých testech.

Při výběru zimních pneumatik se Češi nijak neukvapují. Vzhledem k tomu, že většina z nich je nakupuje na další tři až čtyři sezony, vybírají pečlivě a zodpovědně a rozhodují se 1–2 měsíce. Nakupující procházejí testy jednotlivých značek a vyhledávají i srovnání konkrétních vlastností. Zajímají se o to, jak se pneumatiky chovají na sněhu, za mokra, jaký mají valivý odpor a jak jsou hlučné. Zimní obutí se ve vztahu k letnímu prodává v poměru 60:40, a jeho výběr není pouze mužskou doménou, dle údajů MALL.CZ ve 40 % případů nakupují zimní pneumatiky ženy. Nicméně tato čísla musíme brát s menší rezervou, přes uživatelské účty žen mohou v některých případech být přihlášeni i muži.

Zatímco před několika lety žebříčkům vévodily s velkým náskokem osvědčené stálice jako Barum či Michelin, v poslední době se stále více prosazují alternativní výrobci jako Nokian, Hankook nebo Nankang. Velkému zájmu se těší také značka Riken, levnější varianta zimního obutí od známého výrobce Michelin. Oblíbenou a stále vyhledávanější značkou je také čínská Ling Long, jejíž pneumatiky v Čině obouvají i vozy Škoda. Pro zákazníky přináší nákup těchto pneumatik především významnou finanční úsporu, která ovšem není na úkor kvality a jízdních vlastností.

„Zajímavým trendem, který se u nás projevil již v minulé sezoně, je nákup univerzálních typů pneumatik, tzv. cross-climate,“ doplňuje k českým nákupním zvykům Aleš Kafka, produktový specialista MALL.CZ. „Jedná se o pneumatiky, jejichž vzorek a použitá směs vyhovuje jak v letním, tak i v zimním provozu. Dle našich zkušeností je využívají především řidiči, kteří nejezdí tak často a na tak velké vzdálenosti.“

Právě v říjnu poptávka po nových zimních pneumatikách vrcholí. Na MALL.CZ jsou nejvyhledávanějším artiklem v kategorii Auto-moto a zákazníci navíc mohou při jejich nákupu využít dopravy zdarma.