CZ fashion


Nákupů přes mobilní platformy přibývá, Mall.cz spustil responzivní e-shop

Praha, 4. listopadu 2016

Praha, 4. listopadu 2016 – Mall.cz spustil nový responzivní e-shop, kterým reaguje na stoupající oblibu online nakupování přes mobilní zařízení. Tyto nákupy tvoří již přes 15 % obratu, a podíl nadále stoupá. V prvních týdnech testování Mall.cz zaznamenal oproti původní mobilní verzi nárůst konverze a navýšení počtu transakcí o 20–30 %. Nový responzivní e-shop je další z inovací po vzniku Mall Group, tedy po převzetí Mall.cz investiční skupinou Rockaway.

Nové pojetí e-shopu pro mobilní platformy umožňuje uživatelům lépe a přehledněji prohlížet zboží, vytvářet objednávky či uskutečnit finální transakce. Přibyla například užitečná animace tlačítka „přidat do košíku“, kdy se barva tlačítka změní, aby bylo zřejmé, že je zboží již přidáno. To se zohledňuje i v rámci všech ostatních kategorií.

„S novým responzivním webem našim uživatelům mobilních zařízení přenášíme veškeré prvky, na které jsou zvyklí z běžných počítačů. Při vývoji jsme se soustředili na zefektivnění procesu zakoupení zboží, aby uživatelé neměli potřebu finální nákup provádět na PC, ale rovnou ho pohodlně realizovali prostřednictvím mobilních zařízení,“ uvádí Štěpánka Kovaříková, Web project manager ze společnosti Mall.cz. „V rámci testování UX jsme zohledňovali například i to, jaký je podíl praváků a leváků nebo jak se uživatelé orientují na displeji telefonu. Tomu je přizpůsobena navigace menu,“ dodává.

Koncept responzivního e-shopu byl z části konzultován s agenturou Dobrý web a jeho vývoj trval cca sedm měsíců, finální realizace byla však kompletně řízena interním týmem. Po zhruba dvou měsících testování byl nový e-shop spuštěn paralelně s jeho původní mobilní variantou m.mall.cz. Od poloviny října již internetový obchod spoléhá jen na jednu webovou stránku, jednotnou pro všechny platformy – www.mall.cz.

Nejvíce se na mobilních zařízení prodává móda, hračky pro děti a vybavení domácnosti. Ve veškerých těchto oblastech dominují v nakupování ženy, které jsou také ochotny v součtu utratit o 45 % více než muži. Ženy nicméně nakupují levnější položky, a v průměru proto za jeden nákup utratí o 30 % méně než muži. Poměr prohlížených produktů na PC oproti mobilním zařízením je 1:3, počet uskutečněných nákupů je na PC pětinásobný, ovšem průměrná hodnota objednávky je pouze o 300 Kč nižší.