STEELMATE Systém sledování mrtvého úhlu SBS-1
Popis
Senzor slepého úhlu STEELMATE, signalizuje řidiči, že je již předjížděn jiným vozidlem z levé nebo pravé strany. Řidiči zapomínají před zařazením rychlostního stupně vizuálně kontrolovat jízdní pruh za vozidlem – v mrtvém úhlu. Systém snižuje pravděpodobnost smrtelné nehody při předjíždění a změně jízdního pruhu. SBS-1 je homologován a vyvinut ve spolupráci s výrobcem automobilů.
Vlastnosti:
- výrazně snižuje riziko nehody při změně jízdního pruhu
- vnitřní signalizace je nutná zejména za silného deště, při snížené viditelnosti přes vnější zrcátko
- optimalizované algoritmy
- vizuální a zvukový alarm (zvukový lze vypnout)
- detekuje vozidla jedoucí/přibližující se zleva nebo zprava
- zaparkovaná vozidla v obou směrech nejsou rozpoznána
- nezachytí se ani jedoucí vozidla v přilehlém protisměrném pruhu
- systém instalovaný v předjížděném vozidle nedetekuje předjížděné vozidlo
- pro vozidla s 12V nebo 24V systémem
- proudový odběr: <300mA
- po instalaci je před použitím v provozu nutná zkušební jízda
- délka kabelu od RJ k displejům cca 5,5 m a 6,5 m
Senzor:
- 79GHz mikrovlnné2×
- IP67 – vodotěsnost
- bezvrtná montáž senzorů
- minimální rozměry
- dosah: až 5 m
- výška montáže: 55 cm (+/- 10 cm)
- rozsah použití: rozdíl rychlostí vozidel (relativní rychlost): od 5 km/h do 40 km/h
Upozornění. Při vzájemné rychlosti vyšší než 40 km/h hrozí, že v okamžiku varování před blížícím se vozidlem již okamžitá vzájemná rychlost a vzdálenost neumožní zabránit srážce. Například při rychlostech 200 km/h a 130 km/h (což je extrémní rozdíl), pokud řidič pomalejšího vozu vjede před rychlejší vůz ze vzdálenosti například jen 6 metrů (systém ještě nesignalizoval, že se na tuto vzdálenost blíží vůz), vytvoří náhlou překážku rychle se blížícímu vozu a řidič rychlého vozu již nebude mít možnost dostatečně zpomalit (o 70 km/h na vzdálenost 5 metrů). Je proto nezbytné, aby se řidič vždy spoléhal na své vlastní schopnosti a řidičské zkušenosti. Toto zařízení nenahrazuje schopnost řidiče ovládat vozidlo a správně se rozhodovat při řízení.