Společnost Allegro dokončila akvizici MALL Group a WE|DO. Dále tak rozšiřuje svou mezinárodní působnost

Varšava, 1. dubna 2022

  • Spojení společností Allegro, MALL Group a WE|DO posílí pozici Allegra jakožto přední e-commerce platformy pro zákazníky i obchodníky ve střední a východní Evropě a zároveň podpoří jeho mezinárodní expanzi.
  • Tento krok přinese lepší zážitek z nakupování, výhodné ceny a nejširší nabídku zboží až 70 milionům potenciálních zákazníků v regionu.
  • Pod jednou střechou jsou nyní soustředěny zavedené značky z celé střední a východní Evropy, a to v čele se zkušeným týmem expertů z různých zemí, kteří se soustředí na rozšíření unikátní mezinárodní nabídky i maximální pohodlí při nakupování.
  • 135 tisíc obchodníků střední a východní Evropy může využívat výhod systému „zalistuj jednou, prodávej všude” a získat tak širší přístup na adresovatelný maloobchodní trh (TAM) v hodnotě 240 miliard eur.
  • Jedná se o významný krok v plánu mezinárodní expanze společnosti Allegro. Spojení umožní skupině urychlit růst v celé Evropě poté, co již umožnila mezinárodním obchodníkům a kupujícím využívat výhod přístupu na své tržiště allegro.com v celé EU.

Varšava, 1. dubna 2022 - Společnost Allegro, nejpopulárnější nákupní platforma v Polsku a jeden z deseti největších internetových obchodů na světě, dokončila převzetí společností MALL Group a WE|DO. Spojení toho nejlepšího ze všech firem podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč zeměmi. Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi.

„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popisuje generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts. „Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.“

Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.

Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení.

„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují,“ říká generální ředitel MALL Group Jan Hanuš.. „Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“

„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,“ dodává generální ředitel WE|DO Daniel Mareš.. „WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v rámci logistiky poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance i více než 300 kurýrů,“ dodal Daniel Mareš. WE|DO momentálně nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.

Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.

Podrobnosti o transakci

Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100 % podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:

  • Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 % částky bylo financováno z hotovosti a nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur a zbývajících 47 %, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu v přibližně 12,11 EUR za akcii.
  • Společnost Allegro.pl koupila společnost WE|DO za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.

Tato cena stále podléhá dříve oznámené úpravě ceny ve výši 50 milionů eur na základě konkrétních krátkodobých cílů pro finanční rok skupiny Mall končící 31. března, její uplatnění je však nepravděpodobné.

Společnost J.P. Morgan působila jako výhradní finanční poradce, Clifford Chance byla právním poradcem společnosti Allegro pro tuto transakci. Společnost Morgan Stanley působila jako výhradní finanční poradce pro Mall Group a jejích akcionáře. Zatímco právním poradcem akcionářů Mall Group byla advokátní kancelář White & Case, právním poradcem převáděných společností byla advokátní kancelář Šrubař & Partners.


Pro více informací kontaktujte, prosím:

Pavla Hobíková, MALL Group

Tel.: 730 543 733

E-mail: pavla.hobikova@mallgroup.com

Michal Marek, FYI Prague

Tel.: 774 802 149

E-mail: michal.marek@fyi.cz


O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Skupina Allegro je e-commerce platforma pro evropské spotřebitele, která ve velké škále dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti i cash-flow. Skupina se sídlem v Lucembursku je kótovaná na Varšavské burze cenných papírů (WSE) a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Její web Allegro.pl patří mezi deset největších webových stránek elektronického obchodování na světě a zároveň se dle měsíční návštěvnosti řadí mezi 100 nejnavštěvovanějších webových stránek na světě. Obchodníci využívající platformu prodávají v různých kategoriích, jako je elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, dětské zboží, automotive, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sběratelské předměty či umění. Platformy skupiny obchodníkům usnadňují prodej převážně nových produktů, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za ty nejvýhodnější ceny.


Allegro takes another leap to widen its international presence by finalizing the acquisition of Mall Group and WE|DO

Warsaw, April 1, 2022

  • The merger between Allegro, Mall Group and WE|DO will strengthen the companies’ position as a leading marketplace platform for European customers and merchants, propelling the group’s international expansion.
  • The move will improve the shopping experience and provide the broadest selection at best prices and maximum convenience for 70m potential customers across the region.
  • Well-established e-commerce brands are now under one roof, while cross-country teams can now work together on extending a unique international offer.
  • The group’s 135k merchants across Central and Eastern Europe will benefit from the ability to list once and sell everywhere, gaining wider access to a 240-billion euro addressable retail market.
  • It is a significant step on the group’s international expansion roadmap. The merger will accelerate its growth across Europe, with merchants and buyers already benefiting from EU-wide access to its marketplace via allegro.com.

Allegro, the most popular shopping platform in Poland and one of the world’s top ten e-commerce websites, finalizes the deal to acquire the Mall Group and WE|DO to build on the best of the joining companies and boost the enlarged group’s international expansion. The game-changing merger of a unique scale will enable international merchants from across the wider geographical footprint and beyond to benefit from listing once and selling everywhere, while granting tens of millions of EU consumers convenient access to improved selection, best prices and delivery experience.

“The group continues its expansion in Europe. Just a while back Allegro enabled buyers and sellers from across the EU to benefit from the platform’s top-class shopping convenience. Today, together with the Mall Group and WE|DO, we are finalizing the move which will solidify the enlarged group’s position as the marketplace of choice across the CEE and beyond,” says Allegro CEO, François Nuyts. “Local merchants will now be able to become international, while customers will benefit from the best possible offer. There is no online player offering such great selection at such competitive pricing across the region, and this is what we’ll do. The goal is to be the No. 1 online shopping destination across the countries the group operates in thanks to innovative and convenient tools for merchants, which in turn ensures that we have the widest selection at best prices. This scales much better when done with local small and medium-sized enterprises, and the hand-in-hand success of entrepreneurs and Allegro's marketplace in Poland is something the group will replicate across its wider footprint.”

The merger expands the joint platform’s presence in Poland, the Czech Republic, Slovakia, Hungary, Slovenia and Croatia, nearly doubling its addressable market in countries with highly attractive fundamentals and growth potential. It brings a range of established regional brands – including Mall, WE|DO, mimovrste, CZC.cz, and of course Allegro, Ceneo, eBilet, and One – under one roof, while also uniting a 7,150-strong international talent pool focused on e-commerce innovation. Allegro will propel the Mall Group’s 3P business to accelerate the group’s overall flywheel and its clients will be able to gradually take advantage of the Smart! programme as well as many loyalty benefits like free deliveries, convenient buy-now-pay-later options by Allegro Pay, or access to the B2B platform. At the same time, merchants will gain access to a seamless selling experience, innovative solutions or advertising products, with all sides benefiting from best-in-class delivery experience thanks to the group’s unrivaled logistics offer.

“Since the beginning of our discussions, I can clearly see how well our groups fit together and how well Allegro and Mall Group complement each other,” Mall Group CEO Jan Hanuš says. “While Allegro is the marketplace champion, we have long-standing strong relationships with suppliers, offering access to extensive infrastructure and last-mile solutions across the region. Together we are an e-commerce champion sharing the same core - an innovative, customer-centric approach to business. We want to build on the best of our worlds and extend our unique model to make sure we’re the number one shopping destination for customers across the CEE and beyond.”

“We are proud that our expertise in last mile logistics can contribute to building an international marketplace,” WE|DO CEO Daniel Mareš adds. “We also welcome a major improvement in access to all service solutions and other logistics resources that will accelerate the group’s development, focusing on the long-term goal: providing top last-mile delivery service to all our customers and merchants. WE|DO’s 300 couriers and 1,200 pick-up points will enhance the group’s joint offer. By combining our strengths, I am sure we are entering an exciting chapter of our business, also for our joint staff, which can look forward to expanding their talent inside the new group.”

The platforms and businesses will be gradually uniting, while the implementation of strategic client-facing solutions across the group will start immediately. Overall, the merger will widen revenue streams by leveraging on the companies’ functionalities, guided by the ambition to be the preferred online shopping destination across the group’s geographical footprint.

Transaction details

The Allegro Group paid a total of 881 million euro (approx. PLN 4,1 billion) to purchase 100% of shares in each of Mall Group and WE|DO. The amount was comprised of the following transactions:

  • Mall Group was acquired for 867 million euro, with 53% of the amount financed with cash on hand and new debt, totalling 459.5 million euro (approx. PLN 2,137.0 million), and the remaining 47%, or 407.5 million euro (PLN 1,883.7 million), was settled by issuing 33.6 million shares in Allegro.eu, valued at PLN 55.98 apiece (approx. 12.11 euro per share).
  • Allegro.pl purchased WE|DO for 14 million euro (approx. PLN 65.1 million) paid in cash.

The price still remains subject to the earlier flagged 50-million euro price adjustment based on specific short-term objectives for Mall Group’s financial year ending March 31, but its application is unlikely.

J.P. Morgan acted as exclusive financial advisor, while Clifford Chance served as legal counsel to Allegro for this transaction. Morgan Stanley worked as an exclusive financial advisor for the Mall Group and its shareholders. White & Case was the legal counsel for Mall Group’s shareholders, while Šrubař & Partners served as legal counsel to the target companies.


For more details related to the acquisition, please contact our IR at ir@allegro.eu and media relations at prasa@allegro.pl.>


About the Allegro Group:

Allegro Group is the go-to e-commerce platform for European consumers and has delivered strong revenue growth, profitability and cash flow at scale. Based in Luxembourg and listed on the Warsaw Stock Exchange, the group operates a leading online marketplace across Central and Eastern Europe. Its Allegro.pl is one of the world’s top ten e-commerce websites, also ranking among top 100 websites in the world by visits per month. The group’s Merchants sell across a variety of categories, covering electronics; home and garden; sports and leisure; kids; automotive; fashion and shoes; health and beauty; books; media; collectibles and art. Its platforms facilitate sales of mainly new products by Merchants, particularly via a business-to-customer model, giving European Consumers easy access to millions of offers at most competitive prices.