DJI F320 Phantom 2 VISION+ set kvadrokoptéry 5.8GHz
Popis
DJI F320 Phantom 2 VISION+Nový RC set kvadrokoptéry pro rekreační poletování i natáčení videa a fotografování. Phantom 2 Vision+ je kompletně sestavený, naprogramovaný a zalétaný, a díky inteligentní elektronice NAZA-M V2 s GPS vám umožní vzlétnout „přímo z krabice". Pro létání s ním nemusíte mít žádné předchozí zkušenosti s vrtulníky nebo multikoptérami – jen otevřenou mysl a chuť se učit. A to učení půjde snadno a rychle; k dispozici jsou vám dva letové režimy s automatickou stabilizací pro řízení po drátě „fly-by-wire". Tyto režimy jsou přístupné v pokročilém nastavení Phantoma (NAZAM). Palubní elektronika sama zajišťuje stabilní let modelu, vy jí s pomocí vysílače sdělujete svoje rozhodnutí, že Phantom má např. letět doprava dopředu a mírně stoupat! Pro natáčení videa je v modelu integrovaná HD kamera DJI s rozlišením 14 Mpx pro fotografování i pořizování videa v kvalitě 1080p/30, nebo 1080i/60 umístěná v 3-osém závěsu. Kameru je možné ovládat promocí vysílače a chytrého telefonu s operačním systémem iOS (6.0 a vyšší) nebo Android (4.0 a vyšší). |
Základem draku modelu je kompaktní skořepinový výlisek z odolného plastu, který nese motory, řídící elektroniku a pohonný akumulátor. Model je poháněn čtyřmi střídavými motory 2312–0960 s vrtulemi 9.4×5". Pro napájení slouží tříčlánkový Li-Po akumulátor 5200 mAh s integrovaným indikátorem zbývající kapacity, který se ukládá do schránky ve středu modelu. Pro signalizaci provozních stavů slouží tříbarevný LED indikátor s vysokou svítivostí. Výbornou „čitelnost" polohy modelu zajišťují LED světla s vysokou svítivostí na spodní straně ramen – přední ramena svítí červeně, blikají zadní zeleně, nebo žlutě (dle vybraného letového režimu). Přistávací zařízení tvoří dvojice plastových profilů, která nese také přijímačovou anténu a nové čidlo GPS/kompasu s antistatickou ochranou. Kamera DJI je již z výroby zabudovaná a ke zprovoznění modelu je nutné pouze stáhnou do chytrého telefonu aplikaci DJI VISION. |
Pro ovládání modelu slouží inovovaný šestikanálový vysílač 5.8GHz FHSS se dvěma křížovými ovladači pro řízení základních funkcí (pohyb nahoru/dolů, dopředu/dozadu, vlevo/vpravo a otáčení okolo svislé osy), dvěma třípolohovými přepínači, kterými se volí letové režimy a režimy inteligentního řízení orientace modelu a otočným ovladačem kamery. Vysílač je dodáván v Módu 2, ale můžete jej velmi jednoduše softwarově nastavit na mód 1. Vysílač má ovladač v ose plynu neutralizaci (tj. sám se vrací do středu), což je výhodné pro natáčení a focení. Knipl plynu je vybaven aretací, která umožní zafixovat knipl plynu v dolní poloze. Tato funkce je vynikající pro sestup modelu z velkých výšek. Rychlost klesání je omezena softwarově. Vysílač je napájen z integrovaného Li-Pol akumulátoru, stav napětí je indikován 4 LED diodami. Nabíjení akumulátoru je řešeno přes Micro USB, které je umístěno na spodní straně vysílače. |
Srdcem Phantomu V2 je inteligentní řídící jednotka vycházející ze systému NAZA-M V2, která může pracovat ve dvou režimech s automatickou stabilizací:
Atti. ModeV režimu stabilizace polohy „Atti. Mode" řídící jednotka automaticky stabilizuje polohu multikoptéry ve všech osách; povely z RC soupravy slouží k uvedení modelu do pohybu v příslušné ose rychlostí úměrnou velikosti výchylky ovladače na vysílači, stabilitu modelu zajišťuje autopilot sám. Stabilizována je pouze poloha modelu, nikoliv zeměpisná pozice – pokud ovladače na vysílači vrátíte do středu, model stabilně poletí, ale není zaručeno, že bude viset nehybně na místě (aby setrvával na místě, musíte jej správným způsobem řídit – ale potřebné pohyby ovladačů na vysílači jsou jen velmi malé). Při ztrátě řídícího signálu z vysílače model přechází do základního fail-safe režimu – po krátké prodlevě ve visení automaticky přistane na místě, nad nímž se právě nachází. Toto je režim vhodný pro rekreační létání, kdy model vodíte jako „po drátech" („fly-by-wire") – multikoptéra následuje vaše povely pro ovládání modelu, ale vlastní řízení má na starosti autopilot, který jen bere ohled na vaše přání letět např. doleva dopředu. Tento režim je přístupný v pokročilém nastavení modelu – NAZAM. |
GPS Atti. ModeV režimu GPS stabilizace polohy „GPS Atti. Mode" řídící jednotka automaticky stabilizuje multikoptéru ve všech osách; povely z RC soupravy slouží k uvedení modelu do pohybu v příslušné ose rychlostí úměrnou velikosti výchylky ovladače na vysílači, stabilitu modelu zajišťuje autopilot sám. Pro použití tohoto režimu je nutno mít nainstalovaný modul čidla GPS a kompasu (magnetometru) který dodává dodatečné údaje o zeměpisné pozici (délce, šířce, výšce) a kursu. Díky tomu je automaticky stabilizována nejen poloha modelu, ale i jeho zeměpisná pozice. Pokud ovladače na vysílači vrátíte do středu, model bude stabilně viset na místě. Při ztrátě řídícího signálu z vysílače se model po krátké prodlevě ve visení vrátí do okruhu 10 m od místa vzletu uloženého v paměti řídící jednotky a po prodlevě 15s ve visení automaticky přistane. Let zpět se odehraje ve výšce 20 m nebo vyšší – nachází-li se model v okamžiku aktivace fail-safe v nižší výšce, nejprve vystoupá do 20 m, a teprve poté zahájí návrat domů. Toto je režim vhodný pro letecké snímkování, kdy automatická stabilizace pilotovi „uvolňuje ruce" pro další činnost nesouvisející přímo s řízením modelu (ovládání kamery) a jsou v maximální míře potlačeny povětrnostní vlivy. Tato funkce je nastavena z výroby. Režim automatického návratu domů – Go Home – lze nastavit i na pravý třípolohový vypínač a tak je kdykoliv během letu tuto funkci vyvolat. |
Course LockV režimu GPS stabilizace je k dispozici i funkce inteligentního ovládání směru IOC – můžete volit režim „Course Lock", v němž příď modelu (a tím pádem i kamera) vždy míří v přednastaveném směru bez ohledu na to, kam letí model, nebo režim „Home Lock", v němž příď modelu stále míří ve směru přímky procházející místem vzletu a aktuální pozicí multikoptéry. Obojí můžete s výhodou využít při natáčení videa. Tato funkce je přístupná v pokročilém nastavení modelu – NAZAM.. Řídící jednotka samozřejmě hlídá napětí napájecího akumulátoru – na první úrovni (30% kamacity akumulátoru) vám dává intenzívním červeným blikáním LE |