NOUZOVKA - sedačku jsme koupili na dovolenou, protože autopůjčovny na místě pobytu nabízely pro 4leté dítě jen podsedáky. Na víc bych sedačku nedoporučil, možná tak ještě jako zálohu pro prarodiče nebo do druhého auto na převoz po městě. Pro běžné používání kupte raději sedačku od skandinávských výrobců (švédský nebo finský) - mají tam přísnější normy, výrobci dbají na kvalitu i bezpečnost (je to jiná liga, ale i trochu dražší).
U této sedačky se v principu jedná o podsedák s nacvaknutou zádovou částí, ale oproti samotnému podsedáku se to jeví jako lepší varianta pro přepravu dítěte - když dítě usne tak nezklouzne/nevyklouzne z bezpečnostního pásu. Hlavová opěrka odjímatelná není, její výškové nastavení funguje dobře.
Konstrukci sedačky bych přirovnal zahradní konvi z černého plastu. Potah je buď navlečený a stažený gumou nebo přicvaknutý (zezadu) cvočky. Po plastu má potah ale tendenci klouzat, to si myslím vadí hlavně na zadní části podsedáku (viz. obrázek) , jinak to problém není. Na dotek je cítit, že se jedná jen o plast s potahem, ale děti jsou lehčí, tak jim to na sezení asi nevadí. Velmi negativně ale vnímám, že hlavová opěrka nemá zevnitř lepší materiál než jen ten potažený tvrdý plast - něco na absorbci nárazu.
Vcelku je sedačka je lehká, to je sice pro přenos sedačky příjemné, ale o tom, jak to přidává nárazové bezpečnosti lze jen pochybovat. Ostatně polský překupník (4Kraft Sp. z o.o.) k tomuto modelu ohledně bezpečnosti moc informací nedává - vlastně jen, že sedačka splňuje ECE R44/04...bez toho by se asi ani neměla neprodávat.
"KinderKraft" zní trochu německy, ale očividně se jedná jen o obchodní značku pro všemožné dětské zboží, jak vyplývá z oficiálních webových stránek - na autosedačky se nespecializuje. Samotný výrobce je neznámá čínská firma, to by snad ani nevadilo, pokud by byl k dispozici nezávisly crash-test, bohužel není.
Rozložitelná na dva kusy - vejde se lépe do větší tašky
Nedostatečné informace polského překupníka (zejména ke crash-testu)
Materiál je tvrdý plast s potahem
Opěrka hlavy je bez materiálů na absorbci nárazu
Potah podsedáku (spodní části) klouže po plastu
Boční opěrky těla (trupu) jsou nízké
Otazníky ohledně bezpečnosti - nejsou nezávislé crash-testy