10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny
Záruka: 24 měsíců (IČ 24 měsíců) Kód: 10542983

Heller Pamir; 1:150 - model lodi

Heller Pamir; 1:150 - model lodi

Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Plastový model ke slepení od výrobce Heller. Měřítko: 1:150 Velikost: 75×19×40 cm (d-š-v) Počet dílů: 738 Celý popis
2 500 Kč
Zboží od: www.HiSModel.com
2 500 Kč
Získejte dopravu ZDARMA se
Poslední 2 kusy
S novou kartou za

27.5.2024 na výdejním místě
27.5.2024 - 28.5.2024 na vaší adrese

Popis

Bark Pamir jeden z posledních, který byl komerčně používaný po II. Svět. válce na dálkových plavbách kolem mysu Horn. Byl provozován německou námořní společností F. Laeisz. Technické problémy a nedostatek kvalifikovaného personálu byl nakonec i příčinou jeho zkázy. Ta nastala v hurikánu Carrie u Azorských ostrovů v r. 1957, kde se nakonec potopil. Po velké záchranné akci se podařilo z moře vytáhnout jen šest námořníků. Čtyř stěžňový bark byl postaven v loděnicích Blohm & Voss v Hamburku. Stavba byla zahájena dne 29. července 1905. Měla ocelový trup a BRT nosnosti 3.020 (2.777 netto). Celková délka lodi byla 114.5 m, šířka asi 14 m a 7.25 m ponor. Tři stěžně o délce 51.2 m nad hlavní palubou a hlavní ráhno mělo šíři 28 m. Nesla celkem 3,800 m² plachet a dosahovala nejvyšší rychlosti 16 uzlů Mohl (30 km / h). Její pravidelné cestovní rychlosti okolo 8–9 uzlů WS. Byla pátá z deseti sesterských lodí uvedena do provozu 18. října 1905. Vozila do Německa dusičnatá hnojiva z Čile. I. Svět. válku přečkala v přístavu na Kanárských ostrovech a poté byla předána do Itálie jako válečná reparace. Italové se o ni však nedokázali postarat, a tak byla prodána zpět do Německa, aby vozila zase hnojiva a pak pro Finskou firmu pšenici z Austrálie. Během II. sv. války byl chycen Novozélanďany jako kořist, plavil se hlavně do Ameriky, protože ho pro jeho rychlost nebyly japonské ponorky schopny potopit. Po válce se vrátil do Finska, kde se plavil znovu pro firmu Gustav Erixon až do smrti majitele firmy. Poté již jeho provoz, stejně jako provoz lodi Passat nebyl ekonomický a lodě prodali do Německých Antverp, kde je výrazně modernizovali, včetně silného motoru. Nyní se obě lodi plavili mezi Evropou a východním pobřežím Jižní Ameriky. Provoz však byl opět neekonomický, navíc značně narůstaly technické potíže především s rezivěním lodi. Provozu nepomáhaly ani dotace. To vše se podepsalo na špatném stavu lodi a rovněž byl povolán na loď nezkušený kapitán. Dne 10. srpna 1957 plul Pamir z Buenos Aires do Hamburku s posádkou 86 mužů, z toho 52 kadetů. Její náklad činil 3.780 tun ječmene volně loženého v podpalubí. Loď se dostala do hurikánu Carrie, postupně se naklonila a nakonec potopila. Po náročné záchranné práci se podařilo zachránit v lehkém člunu jen 6 kadetů. Vyšetřovací komise zjistila značné množství nedostatků, přesto se hlavní příčinu potopení nepodařilo jednoznačně určit.

Stavebnice: Přestože je stavebnice v měřítku 1:150 je model velmi velký – což vyplývá z délky lodi 114,5m. Dále přes toto měřítko je model velmi dobře a detailně zpracován, stejně tak je i dobrá kvalita vylisovaných dílů. Opět jen musím říct, že kvalita plánu lanoví mohla být lepší, když je tak dobré ostatní zpracování. Rozhodně tedy doporučuji tento model těm, kteří mají rádi krásné velké klipry a barky. Prostě plachetnice s velkou bílou stěnou plachet z pod níž neční řady kanónů.

Při nákupu stavebnice u firmy HiSModel získáte 5% slevu na veškeré příslušenství které si můžete koupit v průběhu stavby jako dřevěné paluby, mosazné děla s lafetami, plátěné vlajky s potiskem, oboustranně tištěné plátěné vlajky, sady kladek a lan podle originálních plánů a další příslušenství.